Dr.Aroad Elo-voorspellingsmethode: hoe meer punten de thuisploeg heeft over het bezoekende team, hoe waarschijnlijker het is om te winnen

Dr.Aroad Elo-voorspellingsmethode: hoe meer punten de thuisploeg heeft over het bezoekende team, hoe waarschijnlijker het is om te winnen

Op basis van het voorspellen en beheersen van de waarschijnlijkheid van het spel, formuleert het spelbedrijf een bedrijfsstrategie voor elk spel door de analyze van de waarschijnlijkheid, en drukt het uiteindelijk uit in de vorm van odds. We vatten de methoden van spelanalyse door bookmakers samen in statische analyze en dynamische analyze. Onder hen verwijst statische analyze naar een technische analysemodus op basis van de basisinformatie van het competitieteam, en dynamische analyze is een uitgebreide analysemodus op basis van marktfactoren (die ook voorkennis van gamingbedrijven omvat).


微信图片_20221226143211.png


Opgemerkt moet worden dat het verschil tussen de twee analysemethoden niet alleen het verschil in vorm is, maar het grootste verschil is dat statische analyze gericht is op het voorspellen van de waarschijnlijkheid van het spel, terwijl dynamische analyze het programma voor kansen en indexanalyse is ingevoerd. Daarom is statische analyze, meer strikt genomen, een kansanalysemethode en dynamische analyze is een odds (exponentiële) analysemethode.


Tijdens de ontwikkeling van de game-industrie gedurende meer dan 200 jaar zijn er veel spelvoorspellingsmethoden op basis van waarschijnlijkheid en statistieken geproduceerd. Na talloze praktijken en verbeteringen zijn er eindelijk nog drie gezaghebbende statische analysemethoden gevormd, namelijk: Voorspellingsmethode, goal rate-vergelijkingsmethode, zes-match record-vergelijkingsmethode. De praktijk heeft bewezen dat bijna alle bookmakers in Europa wiskundige modellen hebben opgesteld op basis van deze drie voorspellingsmethoden om te bepalen welke kansen het bedrijf zal bieden voor het spel.


Kernpunten van dit hoofdstuk


Punt 1: Een duidelijk statisch wiskundig model is de basis voor het analyseren van het spel.

Punt 2: Statische analyze is een model om de rationaliteit van waarschijnlijkheden aan te tonen.

Punt 3: Vanuit het oogpunt van de dealer is het mogelijk om voorspellingen te doen over de waarschijnlijkheid van optreden.

Punt 4: Spelers boven het tussenliggende niveau kunnen proberen statische wiskundige modellen te gebruiken in combinatie met andere analysemethoden om de modus te analyseren.


Sectie 1: De Errow-prognosemethode


De grondlegger van de Elo-voorspellingsmethode is Dr. Aroad Elo, Ph.D. in de natuurkunde uit de Verenigde Staten. De vroegste toepassing van deze methode is om de methode van scoren te gebruiken om de sterkte van schakers te vergelijken, om het resultaat van het spel te voorspellen. De methode wordt in detail beschreven in Arrow's boek Chess: Then and Now. Erofa's scoren van schakers is gebaseerd op de trend van de prestaties van de speler. Wanneer de prestaties van de speler gestaag stijgen, zal de score toenemen. Als de speler het schaak blijft verliezen, zal de score dienovereenkomstig dalen. Het schaakspel is bijna een puur technisch spel en er is een wetenschappelijke reden om de kracht van de speler te voorspellen door te scoren, maar toch zullen er nog enkele afwijkingen optreden in de feitelijke werking van Erofa. Omdat het niveau en de staat van schakers soms fluctueren, en sommige onvoorziene factoren ook de prestaties van schakers of het resultaat van het spel zullen beïnvloeden. Een laaggeplaatste speler presteerde bijvoorbeeld supernormaal en won de schaakkampioen, of een hooggeplaatste speler presteerde abnormaal en verloor schaak, enzovoort. Desalniettemin kan Erofa in de meeste games het resultaat van het spel nog nauwkeuriger voorspellen, dus het is gepromoveerd en doorgegeven tot op de dag van vandaag.


Later verbeterde en innoveerde de Engelsman Jaques Black de Arrow-methode door het onderzoek en de demonstratie van 1.500 Premier League-wedstrijden (microblogging-onderwerp), en het wordt veel gebruikt in de voorspellingen van de voetbalwedstrijden van vandaag. Het verbeterde model van Erofa is om het resultaat van het spel te voorspellen door de thuis-en uitpunten van het team te analyseren.


1. Verdeling van integraal verschil


Jaques Black verzamelde gegevens van 1.500 wedstrijden van de Premier League en de UEFA Cup in het seizoen 1995-1996. De specifieke bewerkingsmethode is om de punten van de uitploeg af te trekken van de punten van de thuisploeg en het puntenverschil in verschillende cijfers te verdelen. Het blijkt dat ongeveer 700 van de 1500 wedstrijden het puntenverschil tussen de twee teams klein was, ongeveer in het bereik van 10 en-10, en buiten die 700 games was de distributie niet zozeer geconcentreerd. Onder hen zijn er slechts meer dan 50 wedstrijden waarbij de punten van de thuisploeg meer dan 30 punten hoger zijn dan de punten van de uitploeg, en er zijn slechts 50 wedstrijden waarbij de punten van de uitploeg meer dan 30 punten hoger zijn dan de punten van de thuisploeg.


2. De impact van puntenverschil op de waarschijnlijkheid dat thuis-en uitteams winnen en verliezen


Volgens het basisprincipe van Erlofa geldt dat hoe meer punten de thuisploeg heeft dan de uitploeg, hoe groter de kans dat de thuisploeg wint, en vice versa, hoe kleiner de kans dat de thuisploeg wint. Ten slotte worden de volgende analytische vergelijkingen samengevat:


Waarschijnlijkheid van het winnen van het thuisteam = 44,8% (0,53% × puntverschil tussen de twee teams)

Waarschijnlijkheid van het winnen van het uitteam = 24,5%-(0,39% x puntenverschil tussen de twee teams)

Volgens de vergelijking geven we een voorbeeld om de methode van zijn specifieke werking te illustreren.


Voorbeeld: de thuisploeg heeft 50 punten en de uitploeg heeft 40 punten.


Stap 1: Zoek dat het integrale verschil tussen de twee partijen 50-40 = 10 is;

Stap 2: De kans dat het thuisteam wint is 44,8% + (0,53% × 10)= 50,10%;

Stap 3: De kans dat het uitteam wint is 24,5%-(0,39% × 10)= 20,60%;


Volgens de winnende kans van de thuis-en uitteams, als ze respectievelijk worden afgetrokken door 1, kan het gelijkspel 1-0,50-0,206 = 29,4% zijn. De uiteindelijke kans om het spel te winnen is:


Waarschijnlijkheid van thuiswinst: 50,10%

Lotingskans: 29,40%

Weg winstkans: 20,60%


Voorbeeld: de thuisploeg heeft 40 punten en de uitploeg heeft 50 punten.


Stap 1: zorg dat het integrale verschil tussen de twee kanten 40-50 =-10 is

Stap 2: De kans dat het thuisteam wint is 44,8% (0,53% ×-10)= 39,50%

Stap 3: De kans dat de uitploeg wint is 24,5%-(0,39% ×-10)= 28,40%


Volgens de winnende kans van de thuis-en uitteams, als ze worden afgetrokken door 1, kan de mogelijkheid van een gelijkspel worden berekend als 1-0,395-0,284 = 32,10%. De uiteindelijke kans om het spel te winnen is:


Waarschijnlijkheid van thuisoverwinning: 39,50%

Lotingskans: 32,10%

Weg winstkans: 28,40%


Het opstellen van de bovenstaande vergelijking wordt voltooid via een relatief ingewikkeld berekeningsproces, dat hier wordt vereenvoudigd, zolang u de formule en berekeningsprocedures beheerst. De waarschijnlijkheid berekend door de methode van Errow is niet alleen een analyze-instrument voor dealers om het spel te voorspellen, spelers kunnen deze methode ook gebruiken om een voorlopige analyze te maken van de waarschijnlijkheid van het spel. Tegelijkertijd kunt u na het beheersen van de basiswaarschijnlijkheid ook de kansen en handicap berekenen via de verkregen waarschijnlijkheid.

Het volgende artikel brengt u een statische voorspellingsmethode (2): de methode voor het voorspellen van de doelsnelheid, dus blijf op de hoogte.